Selasa, 12 Mei 2015

Majlis Penutup

TARIKH: 16 APRIL 2015, KHAMIS
MASA: 8.45p.m. - 11.00p.m.


Sesi bergambar bersama penduduk kampung Seri Cheeding dan Anak yatim
Pada jam 8.45 malam, sesudahnya solat Isyak dan solat Maghrib berjemaah serta bacaan Yassin, bermulanya aktiviti majlis penutup bagi menutup segala aktiviti yang kami jalankan di Kampung Seri Cheeding.. Bilangan tetamu yang datang amat mengalakkan. Tetamu yang datang bukan sahaja orang kampung Seri Cheeding, malahan anak yatim daripada Rumah Anak Yatim Sg. Manggis turut sama terlibat bagi menjayakan majlis penutup.

Sesi bergambar (say cheese) :D
Majlis penutup dimulakan dengan ucapan Pengarah Projek kami iaitu Nurul Fatihah Binti Makroof. Seterusnya, disambung dengan ucapan penyelaras kami Dr. Rosazlin Binti Abdullah dan Ketua Kampung Seri Cheeding iaitu En. Hassan Bin Musman.

Majlis diteruskan dengan pemberian cenderahati kepada ketua Kampung Seri Cheeding dan pemberian cenderahati daripada Jawatankuasa Kampung Seri Cheeding kepada kami. Tayangan video sepanjang aktiviti yang kami lakukan di Kampung Seri Cheeding telah ditayangkan bagi mengenang memori-memori indah bersama penduduk Kampung Seri Cheeding. Kami merasakan sangat gembira dan bertuah kerana dapat bekerjasama dengan penduduk Kampung Seri Cheeding yang peramah, pemurah dan baik hati.

Kanak-kanak sedang berdoa.
Majlis penutup disudahi dengan sesi bergambar antara kami, penduduk kampung Seri Cheeding dan anak yatim. Alhamdulillah, semuanya berjalan seperti yang dirancang.

Gambar bersama kanak-kanak semasa majlis penutup.
Saya Shazelin Binti Shamsul pengarah Majlis Penutup sangat berterima kasih kepada penduduk Kampung Seri Cheeding, pensyarah kami Dr. Rosazlin dan kalian-kalian yang terlibat sama dalam menjayakan keseluruhan program kami, tanpa kalian siapalah kami. Kami juga memohon seribu kemaafan jika ada salah laku kami sepanjang aktiviti yang diadakan. Semoga kita ketemu lagi di lain hari.

Selamat Jalan~~.. Panjang umur ketemu lagi.

REFLEKSI
Fatihah
Memang terbaik. Makanan pun sedap. Sedih pun ada sebab tak sangka dah hari terakhir.

Sylvester
Akhirnya sampai majlis penutup, tamatnya program kami di Kampung Seri Cheeding ini. Terharu sangat melihat video yang dibuat oleh Yong Xin yang merangkumi semua aktiviti yang telah kami buat sepanjang projek jalinan masyarakat kami di Kampung Seri Cheeding.

Emy 
Saya dan Zera ditugaskan sebagai MC pada malam itu. Saya tak tau macam mana pantun kami dan pantun Tok Ketua boleh sama. Malu tapi saya baca jugak pantun tu. Terima kasih kepda Zera sebab sama-sama menghadapi malam itu sebagai MC.

Shazelin
Saya merasakan sangat gembira bercampur sedih kerana berakhirlah aktiviti kami di Kampung Seri Cheeding. Selain itu, saya ingin berterima kasih kepada individu yang terlibat menjayakan program kami.

Desmond
Saya bersyukur kerana sempat membeli bateri untuk mikrofon pada malam itu. Seorang abang membantu saya dengan memberi tumpang motosikal untuk pergi ke kedai runcit. Saya ucapkan jutaan terima kasih saya ucapkan. Saya amat terharu apabila video penutupan program ditayangkan kerana ini melambangkan kami perlu bertolak dari kampung ke destinasi seterusnya. Pada masa yang sama, saya amat gembira kerana dapat belajar daripada pihak kampung. 

Yong Xin
Saya amat terharu apabila video program yang saya edit dapat sambutan yang baik daripada para hadirin. Semua orang berpeluang mengetahui apa aktiviti yang sudah kami jalankan di Kampung Seri Cheeding.

Annabel
Walaupun penat pada hari terakhir di kampung, tapi saya berasa amat berpuas hati dan 
gembira kerana sepanjang 4 hari, program kita dapat berjalan lancar dengan kerjasama    
semua pihak. 

Vino
Berasa amat sedih untuk  meninggalkan kampung tersebut kerana sepanjang kami berada di kampung tersebut, kami telah dilayan dengan penuh kasih sayang dan kami juga telah mewujudkan hubungan yang sangat erat dengan penduduk kampung.

Sabrina
Pada malam tersebut, sambutan yang diterima agak memuaskan rata – ratanya daripada golongan kanak – kanak kerana belon diberikan. Saya amat berterima kasih kepada anak – anak yatim dan pengiring mereka kerana turut hadir untuk majlis penutup ini. Saya turut berterima kasih kepada penduduk dan JKK Kampung Seri Cheeding kerana memberi kerjasama yang amat baik dalam menjayakan semua aktiviti yang kami adakan di kampung ini. Berat juga hati untuk meninggalkan kampung ini kerana banyak kenangan dan pengalaman baru yang telah tercipta sepanjang berada di kampung ini.

Ada
Perasaan sedih dan pilu ada dirasakan semasa berlangsungkan majlis penutup kerana dengan berakhirnya majlis ini, maka program kami di kampung ini juga akan berakhir. Majlis penutup berjalan lancar walau kami berasa risau apabila makanan untuk para tetamu tiba di majlis agak lambat.

Zahirah
Saya memperoleh pengalaman baru menjadi pengerusi majlis dan cara untuk menangani sebarang kesukaran sepanjang majlis berlangsung.

Adilah
Walaupun ada sedikit masalah teknikal, saya berasa lega kerana majlis berjalan dengan lancar.

Syafina
Kami dapat belajar cara menguruskan program formal yang melibatkan protokol dan etika majlis serta kami dapat mempelajari cara mengatasi masalah yang timbul ketika majlis berlangsung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan